Profesor documentarist: formare/concurs

Stimaţi colegi,

Mai multe întrebări referitoare la formarea profesorilor documentarişti mi-au fost adresate pe parcursul întâlnirii noastre de astăzi. Pentru a vă oferi o argumentare “legală” a răspunsurilor, iată câteva materiale:

1. Ordin nr. 3007/07.01.2008 privind aprobarea Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2008

A se vedea fişierul ataşat sau a se urma legătura (ordin-nr-3007-07012008).

Sursa: http://www.edu.ro/index.php/articles/9282

2. Anexa la OM 3007 din 07/01/2008: la pagina 92, veţi găsi postul de PROFESOR DOCUMENTARIST şi specializările care permit prezentarea la concursul naţional pentru ocuparea acestui post (centralizator-2008-_cultura-generala)

3. Proiectele de Regulament de organizare şi funcţionare a CDI, statut, fişa postului şi fişa de evaluare a profesorului documentarist le puteţi recupera de pe site-ul MECT, secţiunea FORMARE ŞI DEZVOLTARE RESURSE UMANE: http://www.edu.ro/index.php/articles/c183

4. Instituţii de învăţământ superior care oferă cursuri de specialitate (este posibil ca şi alte universităţi decât cele pe care le voi menţiona mai jos să propună specializări identice):

UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI. Facultatea de Litere. Secţia de Biblioteconomie şi Ştiinţa Informării: http://proiectabr.wordpress.com/2008/09/10/cursuri-postuniversitare-pentru-profesori-documentaristi-2008/

UNIVERSITATEA “BABEŞ-BOLYAI” Cluj-Napoca. Facultatea de Istorie şi Filosofie: http://hiphi.ubbcluj.ro/hiphi/cursuri/cursuri_2008.htm

UNIVERSITATEA “LUCIAN BLAGA” DIN SIBIU. Facultatea de Litere şi Arte: http://www.ulbsibiu.ro/ro/admitere/litere/

UNIVERSITATEA DIN ORADEA: http://www.uoradea.ro/romanian/article/17/DPPPD_spec.html

Sperând că v-am fost de folos,

prof.Georgeta Bădău

15 Răspunsuri

  1. Stimata doamna,
    Universtitatea Bucuresti sustine in anuntul postat ca e singura institutie acreditata de MECI care organizeaza studii de specializare pentru profesori documentaristi.
    Celelalte universitati nu au aceasta specializare acreditata?
    Va multumesc anticipat!

  2. Buna ziua,

    Informatiile pe care le solicitati, le puteti obtine de la Universitatile care organizeaza aceste cursuri.

    Cu stima,
    G.Badau

  3. Va multumesc pentru raspuns!

    Cu respect,
    Marta

  4. Buna seara!

    Urmez cursuri postuniversitare de profesor documentarist la
    UNIVERSITATEA “BABEŞ-BOLYAI” Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie şi Filosofie. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este daca la terminarea cursurilor voi fi platita calificat, avand in vedere ca eu nu lucrez intr-un CDI ci intr-o biblioteca de scoala generala.

    Multumindu-va anticipat pentru raspunsul d-voastra, va urez o seara placuta!
    Cu stima, Maria Iftimie

  5. Daca lucrati intr-o biblioteca, inseamna ca nu ocupati un post de profesor documentarist (ca suplinitor necalificat, daca spuneti ca sunteti in curs de finalizare a studiilor), ci unul de bibliotecar. Dumneavoastra veti putea fi platita ca profesor documentarist calificat in momentul in care exista acest post. Incercati sa dicutati cu directorul institutiei si sa vedeti ce perspective aveti. Toate cele bune, G. Badau

  6. Buna ziua!
    Functionez ca si profesor documentarist din anul 2008, in anul 2009 m-am titularizat. Dupa multe intrebari pe ici pe colo, in sfarsit a aparut si pentru noi o programa sa putem sa ne sustinem examenele pentru gradele didactice. Intrebarea mea este cine o sa ne verifice pe noi? Nici inspector de specialitate nu avem, toata lumea ridica din umeri. Eu am terminat biblioteconomia, la Facultatea de litere din Oradea. Am fost bibliotecara dar sa ivit ocazia cu profesor documentarist, am absolvit si post universitarul de profesor documentarist , tot aici in Oradea. Am vrut sa urmez un doctorat, ceva, dar suntem conditionati sa avem luat definitivatul in invatamant.
    Anul trecut am depus dosar pentru definitivat si m-i sa pus pe el semnul intrebarii. Acum eu si colegii mei asteptam, ne intrebam cine o sa se ocupe totusi de noi?
    Daca tot ne-au infiintat, ce au de gand cu noi?
    Multa stima si respect!

  7. Evaluarea dumneavoastra o face in primul rand directorul institutiei, pe baza fisei de evaluare nationala. Ma mira ca sustineti ca nu aveti un inspector responsabil, este imposibil. Cineva are sigur in fisa postului si aceste structuri. Am verificat pe site-ul CCD Bihor si aveti documentarist, dna Raluca Oprea.. Acest documentarist al CCD trebuie sa fie un consilier al dumneavoastra, cereti-i sa va ajute.
    Personal, privesc cu ingrijorare ceea ce se intampla in centrele de documentare si informare in ultimii 3-4 ani. Si asta pentru ca in perioada 2000-2008 am investit mult timp si energie in evolutia acestor structuri si am crezut, ca multi dintre noi, in sansa acordata bibliotecii scolare prin crearea lor. Faptul ca a aparut o meserie noua, cea de profesor documentarist, este benefic. Sunt mandra ca alaturi de alti colegi din echipa de formatori nationali (care au fost dati incet la o parte incepand cu 2008) am contribuit la asta. Constat acum ca aproape neexistand bibliografie in limba romana, multa lume nu (mai) merge spre sursele de informare in limba straina. Solutia cea mai comoda este sa se inlocuiasca termenul „biblioteca” din bibliografia in limba romana prin acela de „CDI”. Vorbesc, va asigur, in cunostinta de cauza, fara sa simt nevoia sa fac un inventar al studiilor sau experientei mele. Vreau sa va spun doar ca cei care au construit si gestionat primele CDI in perioada 2000-2006 aveau formare universitara pe care au construit prin cca 700 de ore de formare, inclusiv stagii practice in Franta, competentele lor de profesori documentaristi benevoli. Acum vad cum se construieste “dupa ureche” o falsa viata a centrului de documentare si informare. La ora actuala, in opinia mea, exista toate sansele ca aceasta meseria de profesor documentarist sa fie discreditata. Vreau sa cred insa ca doar meseria, nu si structura.

  8. In primul rand va multumesc pentru raspuns. In al doilea rand va aduc la cunostinta ca la CCD Bihor nu mai avem documentarist, d-na Raluca a trecut pe un post de bibliotecar la un liceu din Oradea, exista doar bibliotecar. Eu personal am o comunicare foarte buna cu personalul de acolo, inclusiv cu d-na directoare. Am aceleasi temeri ca si dumneavoastra. In facultate am citit multe dintre cartile dumneavoastra. Credeti-ma, nu stiu ce va fi cu noi.Nu suntem priviti ca si profesori, mai mult ca si pierde vara, sunt obisnuita pentru ca si bibliotecar fiind am avut de-a face cu aceasta atitudine a colegilor. Nimeni nu stie ce munca imensa e intr-o biblioteca sau intr-un CDI.
    Acuma citeam programa pentru grade, mi se pare aiurea, dar in fine ce conteaza parerea mea? Are parti bune si parti mai putin bune, dar o sa ne conformam. Nu demult voiam sa ma intorc la functia de bibliotecar, iubesc cartea si copiii, mai astept, sa vedem cum se va desfasura inspectia la definitivat. Ieri am trecut pe la ISJ si mi sa spus ca de la 1 septembrie va fi numit cineva ca inspector de specialitate. Mai asteptam.
    Va multumesc!

  9. Curaj si spor la toate!

  10. Multumesc pentru raspuns dar eu lucrez cu 1/2 norma de bibliotecar intr-o scoala micuta si nu am nicio sansa sa se transforme biblioteca in CDI, cel putin in viitorul apropiat. Ce sa fac in acest caz?
    Toate cele bune!

  11. In acest caz, fie ramaneti bibliotecar in scoala dumneavaoastra si puneti diploma de profesor documentarist la colectia personala, fie va pregatiti pentru concursul din vara viitoare si va alegeti o scoala in care exista CDI, respectiv post vacant. Aruncati o privire pe site-ul dedicat titularizarii pentru a vedea ce s-a intamplat anul acesta: http://titularizare.edu.ro/2010/generated/files/j/index.html#BH (pagina judetului dumneavoastra). Decizia va apartine. Toate cele bune!

  12. Multumesc !
    Chiar am o colectie de diplome care-si pierd valoarea pentru ca situatia actuala a posturilor e sa cum stim cu totii.
    Dar…..speranta moare ultima, nu?

    Sa aveti o seara frumoasa!

  13. SUNT FOARTE MULTUMITA! AVEM PROGRAMA PENTRU GRADE SI AVEM SI CENTRU DE EXAMINARE IN ORADEA! DRAGI COLEGI, PROFESORI DOCUMENTARISTI, MULTA BAFTA!

  14. Buna seara,
    Sunt titulara pe prof. documentaristi din 2009 iar astazi am aflat cu stupoare ca Bucurestiul nu are acreditata sectia. Vreau neaparat sa dau definitivatul in august. Ma puteti ajuta cu o informatie?
    Cu multa consideratie

  15. De unde ati aflat ca sectia de la Bucuresti nu e acreditata? Ce va impiedica sa sustineti definitivat in august?

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

