Vă invitam să participaţi la „Marşul cărţilor şi al cititorilor”

Casa Corpului Didactic Alba

Asociaţia Bibliotecarilor din România – Filiala Alba

 

 

 

 

Denumirea proiectului: Marşul cărţilor şi cititorilor

(proiect realizat după o idee a d-nei Antonela  Sofia Barbu -şef serviciu în cadrul Direcţiei pentru Cultură, Sport, Turism şi Tineret Mediaş)

 

Tipul proiectului: proiect deschis, care poate fi modificat în funcţie de ideile şi dorinţele celor implicaţi.

 

Scopul general: Promovarea lecturii

Obiectivele acţiunii:

–         Obiective didactice:

§          Însuşirea şi/sau aprofundarea de către elevi a unor cunoştinţe legate de prezentarea unei opere literare.

§         Dezvoltarea capacităţilor de exprimare scrisa şi orală

§         Însuşirea de către elevi a deprinderii de reprezentare grafică a elementelor care caracterizează o operă literară.

–         Obiective documentare:

§         Formarea deprinderii de lectură a unei opere literare, analizarea ei şi redarea impresiilor rezultate, în forme specifice.

–         Obiective educaţionale:

§         Incitarea spre lectura

§         Trezirea interesului pentru opere literare diverse.

§         Formarea unor deprinderi de comunicare.

§         Cunoaşterea preocupărilor altor elevi, de la altă şcoală.

–         Obiective generale:

§         Promovarea activităţilor educative într-un cadru public, deschis şi altor persoane din afara scolii

§         Îmbunătăţirea imaginii învăţământului preuniversitar din judeţul nostru.

Acţiunea este iniţiată şi coordonată de Casa Corpului Didactic Alba- biblioteca

 

Partenerii educaţionali sunt:

–         Colegiul „Horia Cloşca şi Crişan” Alba Iulia (prof. Georgeta Bădău, bibl. Lucreţia Bîrz),

–          Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia (prof. Dana Aranca David),

–         Colegiul Economic Alba Iulia (prof. doc. Lavinia Dobra, prof. Claudia Chinde),

–         Şcoala „Vasile Goldiş” Alba Iulia (bibl. Geanina Barb, prof. Adriana Şopterean),

–         Şcoala „Mihai Eminescu” Alba Iulia (bibl. Monica Grozav, prof., Lucia, Jimborean),

–         Liceul „Horia Cloşca şi Crişan” Abrud (bibl. Mariana Bendea – activitate în Abrud),

–         Şcoala „Axente Sever” Aiud (bibl. Natalia Bardi, prof. Rodica Petruţiu – activitate în Aiud),

–         Liceul Tehnologic Ocna Mureş (bibl. Luminiţa Bugan),

–         Liceul de Arte Alba Iulia (bibl. Angela Ciobota, prof. Emilia Ciobota)

–         Şcoala „Mihai Eminescu” Ighiu structura Şard  (prof.  Teiusan Claudia)

–         Liceul „Corneliu Medrea” Zlatna (prof. doc. Olărău Odeta)

–         Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia (bibl. Ana Panduru, prof. Şoşa Adriana)

 

 

Partenerii externi sunt:

 

– Primăriile Municipiului Alba Iulia, a Municipiului Aiud şi a oraşului Abrud (asigurarea condiţiilor legale de desfăşurare a marşului în spaţiile publice).

– Librăria Humanitas Alba Iulia.

 

Descrierea acţiunii:

 

Ea se desfăşoară mai multe etape:

1.      Etapa pregătitoare care constă în stabilirea obiectivelor, a activităţilor şi a modului şi locului de desfăşurare.

2.      Etapa de iniţiere care constă în anunţarea acţiunii către grupul de elevi vizaţi, prezentarea acţiunilor şi a cerinţelor.

3.      Etapa de alegere a cărţilor de prezentat, sub îndrumarea cadrelor didactice implicate în proiect.

4.      Etapa de realizare a materialelor de prezentare, sub îndrumarea cadrelor didactice implicate în proiect.

5.      Etapa realizării propriuzise a acţiunii.

6.      Etapa evaluării acţiunii se face ulterior şi constă în analiza evenimentului şi elaborarea unor concluzii de către organizatori.

Activităţile propuse elevilor sunt:

1.      Alegerea unei opere literare îndrăgite de fiecare elev în parte şi prezentarea pe scurt a acţiunii,a personajelor şi motivarea alegerii cărţii respective, atât sub formă scrisă cât şi sub formă orală.

2.      Prezentarea operei alese prin:

– Realiza unor fluturaşi cu prezentarea operei respective,

– Costumarea în personajul preferat din cartea aleasă spre prezentare,

– Costumarea în om-sanviş cu prezentarea cărţii respective,

– Costumarea în om-carte, cu prezentarea cărţii respectiv, .

– Orice altă modalitate la alegerea elevului de comunicare, a preferinţelor lui de lectură.

 

3.      Participarea la un marş de la şcoala spre spaţiul public ales pentru manifestare cu antrenarea persoanelor din public.

4.      Prezentarea ofertelor de carte ale librăriei Humanitas.

5.      Prezentarea în spaţiul public a preferinţelor de lectură alese.

 

Participanţi:

Bibliotecari, elevi, profesori, părinţi, trecători

 

Resurse financiare:

Banii necesari derulării activităţii sunt asiguraţi, de către participanţi şi cadrele didactice implicate.

 

Resurse materiale:

Diverse materiale din resurse proprii.

 

Durata proiectului:

–         pregătirea acţiunii 15.03.2014 – 23.04.2014

–         desfăşurarea finală a acţiunii 23.04.2014 – Ziua internaţională a cărţii, Ziua bibliotecii şi a bibliotecarilor din România, orele 12-16

 

Responsabili de proiect:

–         Coordonator: Viorica Genţiana Onişoru, bibliotecar la Casa Corpului Didactic Alba.

–         Echipa de lucru: bibl. Natalia Bardi (Şcoala „Axente Sever” Aiud), bibl. Gianina Barb (Şcoala „Vasile Goldiş” Alba Iulia), bibl. Mirela Barb (Colegiul „Lucian Blaga” Sebeş), bibl. Mariana Bendea (Liceul „Horia Cloşca şi Crişan” Abrud), bibl. Lucreţia Bîrz (Colegiul „Horia Cloşca şi Crişan” Alba Iulia, bibl. Luminiţa,  Bugan (Liceul Tehnologic Ocna Mureş), bibl. Claudia Cenan (Colegiul Tehnic „Dorin Pavel” Alba Iulia), bibl. Angela Ciobota (Liceul de Arte Alba Iulia),  prof. doc. Lavinia Dobra (Colegiul Economic Alba Iulia), bibl. Monica Grozav (Şcoala „Mihai Eminescu” Alba Iulia), prof. doc. Olărău Odeta (Liceul „Corneliu Medrea” Zlatna), bibl. Ana Panduru (Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia)

 

Rezultate aşteptate:

–         Participarea benevolă a unui număr de 20-30 elevi care să se înscrie pentru activităţile propuse

–         Realizarea unui climat de colaborare între elevii diferitelor unităţi şcolare, stârnirea interesului pentru preocupările şi activităţile celorlalţi.

–         Stârnirea interesului pentru lectură.

 

Evaluarea acţiunii:

 

–         Numărul de elevi implicaţi în acţiune.

–         Participarea ca spectatori a altor elevi, profesori, a publicului larg.

–         Un impact larg şi in rândul participanţilor din afara sistemului de învăţământ.

 

 

Viorica Genţiana Onişoru

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: