CONCURSUL JUDEŢEAN ”Alternative la violenţă în mediul şcolar”

REGULAMENT DE ORGANIZARE

 

 

CONCURSUL JUDEŢEAN ”Alternative la violenţă în mediul şcolar”

 

Ediţia I, 2016

 

 

A.     Argument

Violenţa este un fenomen destul de frecvent întâlnit  în şcoli ca urmare  a faptului că elevii sunt la o vârstă la care sunt tentaţi să încalce anumite reguli. Lipsa modelelor sociale pozitive, mediatizarea excesivă a cazurilor de violenţă şi indisciplină influenţează comportamentul elevilor atât în mediul şcolar cât şi în cel al familiei. Mediul şcolar este, prin urmare, puternic afectat de prezenţa acestui fenomen care conduce la deteriorarea raporturilor elev-elev şi elev-profesor şi la stări de nesiguranţă, teamă, nelinişte, afectând dezvoltarea personală a elevului. Aceste aspecte sunt an de an identificate de către profesorii psihopedagogi care propun diverse soluţii pentru diminuarea violenţei în mediul şcolar. Printr-o abordare interdisciplinară (consiliere şi orientare, psihologie, literatură, informatică, activităţi de dezvoltare a abilităţilor practice, educaţie plastică etc.) concursul ”Alternative la violenţă în mediul şcolar” îşi propune diminuarea  acestui fenomen ce tinde să se generalizeze în şcolile noastre şi în societate.

Participarea la concurs le va oferi elevilor oportunitatea de a-şi pune în valoare abilitatea de a transmite un mesaj prin intermediul diverselor forme (desen, pictură, fotografie, benzi desenate- pentru elevii de gimnaziu; şi poezii, pagini de jurnal şi eseu – pentru elevii de liceu).

2. Adresabilitate:  elevi ai claselor V-XII

3. Organizator: Colegiul ”Vasile Lovinescu” Fălticeni

4. Echipa de proiect: Prof. Gabriela Ariton

prof. Fodor Lucia Oana

prof. Savin Oltea

Prof. Mihaela Pînzariu

Prof. psihiped. Vieru Cătălina

 

5. Concursul propriu-zis:

”Alternative la violenţă în mediul şcolar”

 

Actele de violenţă au urmări vizibile asupra dezvoltării emoţionale şi fizice ale omului, indiferent de vârstă.

Secţiunea gimnaziu: Elevii, coordonaţi de un cadru didactic, vor realiza fotografii, desene, picturi, benzi desenate,  care să cuprindă mesaje sugestive pentru diminuarea violenţei din mediul şcolar .

Secţiunea liceu: Elevii, coordonaţi de un cadru didactic, vor realiza poezii, pagini de jurnal, eseuri, care să cuprindă mesajul personalizat cu privire la atitudinea responsabilă pe care trebuie să o ia fiecare cetăţean în vederea dimnuării numărului actelor de violentă de orice tip din mediul şcolar.

 

Condiţii de participare:

Participare individuală a elevilor claselor V- XII, coordonaţi de un cadru didactic;
Fotografiile/ desenele/ picturile/ benzile desenate vor fi alb-negru sau color, în format A4;
Fotografiile/desenele/picturile trebuie să aibă lipit în colţul din dreapta jos, NUMELE ELEVULUI, NUMELE ŞI PRENUMELE CADRULUI DIDACTIC COORDONATOR, ŞCOALA DE PROVENIENŢĂ;
Lucrările participante la concurs nu de returnează!
Criteriile de care se va ţine seama în evaluarea lucrărilor:

Ø      Claritatea imaginii (pentru secţiunea gimnaziu)

Ø      Originalitatea discursului (pentru secţiunea liceu)

Ø      Abilitatea de a transmite mesajul într-o formă cât mai sugestivă

Ø      Claritatea limbajului utilizat în redactarea textelor de la secţiunea liceu

Cerinţe de tehnoredactare pentru secţiunea liceu:

·        Format A4;

·        Titlul se scrie pe primul rând, cu majuscule, font Times New Roman, size14, Bold, ;

·        Pe rândul următor  se va scrie numele şi prenumele elevului şi instituţia ( fără prescurtări) şi numele profesorului coordonator, tot cu majuscule, cu font Times New Roman, size 12, Bold, ;

·        Textul se va scrie la două rânduri de numele profesorului coordonator;

·        Tehnoredactarea textului : Microsoft Office Word, font Times New Roman, size 12, Normal, la un rând, margini egale de 20 mm, text aliniat „justified”;

·        Lucrarea va avea maximum 2 pagini;

·        Nu se acceptă lucrări fără semne diacritice;

 

6. Modalitatea de participare la concurs: participare indirectă

7. Perioada de înscriere: 1 aprilie- 1 iunie 2016

Fişele de înscriere se trimit pe adresa: oanafodor978@yahoo.com

 

8. Perioada de expediere a materialelor pentru concurs:  2 aprilie- 1 iunie 2016

Materialele participante la concurs se trimit pe adresa: Colegiul ”Vasile Lovinescu”, Str. Maior Ioan, Nr.10, Fălticeni, Jud. Suceava, cod.725200, cu menţiunea PENTRU CONCURSUL ALTERNATIVE LA VIOLENŢĂ ÎN MEDIUL ŞCOLAR!

 

9. Jurizarea: 2-8 iunie  2016

Din juriu vor face parte profesori de specialitate, inspectorul pentru educaţie permanentă,  precum şi parteneri ai proiectului.

 

10. Premierea: Se vor acorda : premiul I, II, III  si menţiune,  precum şi diplome de participare celorlalţi elevi şi cadrelor didactice coordonatoare.

 

11. Expedierea diplomelor

Expedierea diplomelor cu premii, a premiilor şi a diplomelor de participare, a adeverinţelor se va face între 10 -20 iunie 2016.

 

12. Persoane de contact:

Oana Fodor –  email: oanafodor978@yahoo.com

 

 

 

Director,

Prof. Matei Gabriel

 

FIŞĂ DE ÎNSCRIERE PENTRU

CONCURSUL JUDEŢEAN ”Alternative la violenţă în mediul şcolar”

Ediţia I, 2016

 

 

 

 

 

 

Numele elevului ________________________
 

Numele cadrului didactic coordonator_______________________
 

Şcoala _______________________________________________
Secţiunea: ……………………………………………………………………………
 

Adresa şcolii__________________________________________
 

Date de contact (telefon, email) ____________________________________
 

Adresa unde doriţi să fie expediate diplomele (precizaţi codul
poştal)_________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: