• Categorii

  • Pagini

  • Articole recente

  • Top articole

  • Arhive

  • Comentarii recente

    liana bota la Activităţi pedagogice şi cultu…
    Fericeanu Claudia la Activităţi pedagogice şi cultu…
    Tivlea Loreta la CONFERINŢA NAŢIONALĂ A BIBLIOT…
    Mariuta la Activităţi pedagogice şi cultu…
    dana la Model de cerere pentru sporul…
  • Blog Stats

    • 165.313 hits

MARSUL CARTILOR SI CITITORILOR la Cetatea de Baltă

MARSUL CARTILOR SI CITITORILOR

2016

În parteneriar cu Casa Corpului Didactic a judeţului Alba, în cadrul activităţilor derulate de programul Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fim mai bun! Centrul de Documentare şi Informare a realizat un marş al cărţilor, cu ajutorul elevilor şcolii şi, evident, al cadrelor didactice. Profitând de Ziua bibliotecarului, a cărţii şi a dreptului de autor, sărbătorită pe 23 aprilie, am propus o manifestare a cărţilor ambulante realizate de elevi. Metodele de realizare au fost multiple: informarea (de pe suport carte sau suport electronic), imprimarea textelor sau decuparea acestora din sursele găsite de elevi (reviste), alcătuirea de pancarte care să sugereze o carte proaspăt „scrisă”. Sarcinile de lucru au fost împărţite unor grupuri de elevi, fiecare având atribuţii strict delimitate: aflarea şi copierea/imprimarea/decuparea textelor, chiar scrierea unor texte (copii care au scris compoziţii proprii – poezii), lipirea textelor astfel obţinute pe pancarte, distribuirea acestora grupurilor de elevi, pentru promovarea lor în şcoală. Cartea fiind o sursă de informare inepuizabilă, caracterul inter- şi transdisciplinar s-a relevat prin alegerea textelor extrase din sursele de informare, relevarea abilităţilor tehnico-estetice, evidenţiate prin modul de realizare a pancartelor, alăturarea unor informaţii din surse diferite, folosirea formulelor consacrate din basme şi a propriei imaginaţii în elaborarea unor noi povestiri scurte, afişate de asemenea pe pancarte.

Elevii, ajutaţi de profesori, s-au implicat cu entuziasm în acest proiect şi rezultatele nu s-au lăsat aşteptate. În primul rând, au atras atenţia „cărţile”, pancartele care povesteau, informau, distrau. S-au evidenţiat apoi pancartele-personaje, care puneau în valoare textele descriind personajele anumitor povestiri: Nici poeziile nu au lipsit de pe pancartele promovaţionale. Cărţile preferate ale copiilor — îndemnuri subtile la lectură, de altfel — au făcut subiectul altor pancarte: Toate aceste povestiri, poezii, informaţii mai mult sau mai puţin ştiinţifice au făcut obiectul unui marş al cărţii, desfăşurat prin toată şcoala. Contactul vizual cu realizările elevilor participanţi la această activitate i-a molipsit pe ceilalţi elevi ai şcolii, aceştia manifestându-şi dorinţa de a participa şi ei în viitor la o astfel de activitate. Ulterior, afluxul cititorilor veniţi la CDI a crescut, mulţi dintre ei spunând că marşul cărţilor i-a convins să vină să citească din cărţile de care au aflat la evenimentul dedicat Zilei cărţii.

Ca urmare a marşului cărţii, mai mulţi copii au venit la CDI să citească sau să afle informaţii despre personaje sau evenimente de care au aflat cu ocazia defilării pancartelor realizate de elevi. Profesorii au fost mulţumiţi de colaborarea directă cu elevii, cerută chiar de aceştia. Părinţii, de asemenea, au apreciat iniţiativa CDI-ului, datorită implicării observate la copii, de la citirea unor cărţi sau căutarea de informaţii pe internet până la realizarea pancartelor. De asemenea, părinţii şi-au arătat disponibilitatea de a susţine astfel de iniţiative, conştientzând importanţa acestora în vederea dezvoltării inteligenţei, cunoştinţelor, spiritului critic sau abilităţilor, într-un cuvânt, a personalităţii copiilor.

Bunea Emilia Luciana

New Picture (4)

 

New Picture (3)

New Picture (1)New Picture (2)

Lasă un comentariu