• Categorii

  • Pagini

  • Articole recente

  • Top articole

  • Arhive

  • Comentarii recente

    liana bota la Activităţi pedagogice şi cultu…
    Fericeanu Claudia la Activităţi pedagogice şi cultu…
    Tivlea Loreta la CONFERINŢA NAŢIONALĂ A BIBLIOT…
    Mariuta la Activităţi pedagogice şi cultu…
    dana la Model de cerere pentru sporul…
  • Blog Stats

    • 165.349 hits

Activităţi pedagogice şi culturale în CDI (noiembrie 2008): materiale utile stagiarilor

Stimaţi colegi,

Am constatat că, dintr-o eroare regretabilă, din suportul de curs electronic au fost omise o serie de documente cu care noi am lucrat pe parcursul secvenţelor de formare din datele de 10 şi 12 noiembrie 2008. Le postez pe acest blog, împreună cu fişele activităţilor pe care vi le-am propus în cadrul atelierului „Animaţii-lectură”, pentru ca aceia dintre dumneavoastră care doresc să intre în posesia acestor materiale să o poată face într-un mod foarte uşor.

  1. Axele colaborării documentarist-echipă pedagogică
  2. Cercetarea documentară în 6 paşi
  3. Structura unui proiect CDI: Propunere publicată în Centrul de Documentare şi Informare. Alba Iulia, 2002, p.34-35.
  4. Structura unui proiect CDI: Propunere publicată în Le livre bleu des enseignants-documentalistes. CRDP de l’Académie d’Orléans-Tours, 2002, p.69 (t.n.)
  5. Acţiune CDI din Proiectul şcolii pentru care se solicită resurse financiare (structura)
  6. Tipologia animaţiilor-lectură
  7. Lectura DOMINO
  8. Textul cu citate
  9. Coperta 1 – Coperta 4

Curaj şi numai bine tuturor!

Formator,

Prof.Georgeta Bădău

15 răspunsuri

  1. Foarte utile info. ce le aveti postate aici.Sunt prof in Baia Mare si am inceput cursul postuniv. de Prof. Doc.Am tot cautat metodologia sau ceva model de subiecte pe titularizare…dar nu am gasit.
    Poate puteti sa ma indrumati in acest sens
    Multumesc!

  2. felicitari

  3. PENTRU CARMEN:
    Din cunoştinţele noastre, nu există o METODOLOGIE specială pentru concursul destinat profesorilor documentarişti. Există o programă publicată pe site-ul MECT. In ceea ce priveste modelele de subiecte, nu vă pot ajuta decât, eventual, cu un model de subiect propus în judeţul nostru pentru sesiunea de examene destinată suplinitorilor necalificaţi.

  4. Buna seara! Sunt absolventa a cursurilor de profesor doc.din cadrul facultatii de Litere din Bucuresti insa am o mica problema anume lipsa materialelor necesare titularizarii.Am doar suportul de curs organizate la niv.jud.Ilfov, regulamentul si cam atat.Ma puteti ajuta va rog, cu ceva mai mult?Voi incerca sa particip la ex. de titularizare din iulie 2009 insa ma consider nepregatita.Daca puteti dati-mi va rog un raspuns pe mail daniela_marina1981@yahoo.com.Va multumesc!

  5. Anul acesta m-am titularizat ca profesor documentarist si sunt foarte dezamagita ca nu pot sa-mi dau definitivatul pe aceasta specialitate, avand in vedere faptul ca am renuntat de trei ani la prima specializare, mi se pare inutil sa o iau de la capat cu invatatul pentru a ma definitiva in invatamant. De aceea va intreb cum as putea rezolva situatia astfel incat sa ma pot definitiva ca profesor documentarist?

  6. Buna ziua,
    Fiind titular, trebuie ca aveti macar una dintre specializari in domeniul Biblioteconomiei si stiintelor informarii. Altfel, din cat cunosc eu in acest domeniu, nu v-ati fi putut inscrie la concurs. Pentru aceasta specializare aveti posibilitatea de a sustine gradele didactice. Programa pentru examen o gasiti pe site-ul MECI.
    Daca nu doriti acest lucru si nu doriti nici sa sustineti examenele in specializarea de baza, va trebui sa aveti rabdare si sa asteptati evolutia meseriei de profesor documentarist. Luni, ani….
    In ceea ce priveste dezamagirea dumneavoastra, cred ca nu ati denumit corect sentimentul… Eu ma gandeam, eventual, la recunostinta si respect pentru munca unei echipe care incepand cu anul 2000 a ajutat la nasterea acestei noi meserii.
    Georgeta Badau

  7. Multumesc pentru informatie, imi doresc asta, insa toate intrebarile mele la secretariatul Universitatii au avut ca raspuns sa am rabdare, caci va mai dura, iar dorinta mea era de a ma definitiva cat mai repede. Singurul raspuns concret l-am primit de la dumneavoastra si va multumesc inca o data.
    Cat despre dezmagire, ea nu se refera la domeniu, dimpotriva, acolo am intr-adevar sentimentul de recunostinta si implinire, caci este o munca ce-mi produce satisfactii depline. Va mai multumesc pe aceasta cale si pentru materialele publicate de dumneavoastra, sunt singurele care-mi rezolva problemele concrete.
    Cu respect,
    Dorina Luca

  8. Am descoperit situl dvs.sper sa nu fie prea tarziu sa imi raspundeti si mie. Sunt prof.doc langa Oradea, ma pregatesc ptr titularizare. Am absolvit facultatea de Biblioteconomie am reusit sa adun materiale ptr. titularizare dar nu suficiente .Am documentele scrise de dvs. va rog din suflet spuneti-mi unde gasesc materiale despre cum se folosesc diferite aparate in C.D.I. Ptr ca anii trecuti s-au dat la titularizare : Descrieti metoda videoproiectorului!.
    Si un proiect de activitate dar fara nici un barem de corectare.
    Multumesc.

  9. Folosirea diferitelor echipamente din CDI se face la fel ca in cazul utilizarii lor in oricare alta structura. Luati instructiunile de folosire ale aparatelor in discutie…si imaginati un scenariu pedagogic. Glumesc. Existenta unui subiect aberant de tipul celui pe care il mentionati („metoda videoproiectorului”) nu dovedeste altceva decat faptul ca aceia care l-au formulat nu stiu prea multe despre specificul CDI. E punctul meu de vedere, desigur. Succes!

  10. Buna ziua,
    Probabil ştiţi, a apărut Ordinul de ministru 4461/12.07.2010 în baza căruia se pot susţine gradele didactice în specializarea ” profesor documentarist”: http://www.edu.ro/index.php/articles/14109 şi http://www.edu.ro/index.php/articles/14112

  11. Buna ziua! Indraznesc sa va rog sa ma ajutati! Ca si anul trecut , si anul acesta o sa depun dosar pentru obtinerea definitivatului ca si profesor documentarist, mentionez ca am terminat biblioteconomia si bibliologia, precum si post universitarul profesor documentarist. Anul acesta avem si programa de concurs, anul trecut nu o aveam si pe dosarul depus s-a pus semnul intrebarii. Problema din acest an e ca nu avem centru de examinare. Eu sunt deja in al treilea an ca si profesor documentarist. Dupa legea in vigoare, daca in primii 5 ani de invatamant nu obtii definitivatul esti scos din sistem. Toata lumea ridica din umeri si ne spun sa avem rabdare. Cat timp sa avem rabdare? Nu mai inteleg nimic. La cine sa mai apelam? CCD-ul spune sa nu ne stresam ca trebuie sa fie ceva si cu noi, la universitate se tot fac demersuri si nici un rezultat. Nu ne puteti indruma? Din Oradea, cu mult respect, Delia Vidican

  12. Buna ziua! Unde pot comanda cartea „Amenajarea şi gestionarea unui CDI : Ghid pentru personalul de conducere şi personalul din centrele de documentare şi informare”, scrisa de doama profesoara Badau?

  13. Buna seara!M-ar interesa cartea doamnei profesoare Badau-„Amenajarea si gestionarea unui CDI”.Va multumesc!

  14. Buna ziua,D-na Badau, doresc si eu cartea dumneavoastra,AMENAJAREA SI GESTIUNEA UNUI CDI.Cu respect Claudia.

  15. Buna ziua si felicitari! doresc sa achizitionez lucrarile: initiere in cercetarea documentara si amenajarea si gestionarea unui cdi dar inca nu am reusit, v-as ruga tare mult daca ma puteti ajuta! va multumesc si va doresc mult spor in tot ceea ce faceti!

Lasă un comentariu